Pioneer VSX-924-K

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Pioneer VSX-924-K op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,8

Vince005 25-02-2016
Geschreven voor: Pioneer VSX-924-K

Na een jaar ervaring spijt van mijn aankoop. Voor mij geen Pioneer Receiver meer.
Een receiver met zeer veel mogelijkheden en een goede geluidskwaliteit, MAAR:
Voor een receiver die via app en webinterface is in te stellen is het zwaar irritant dat de web interface spontaan in eens niet meer te benaderen is. Pingen en traceroute gaan prima. Maar interface openen ho maar.
De app afstandsbediening werkt dan ook spontaan niet. Na reset weer verhopen en na het opnieuw instellen van alle radio zenders op de Tuner weer met veel plezier kunnen gebruiken, en dit maand na maand na maand opnieuw.
Een tip voor Toine S, ik dacht ook dat de Tuner niet meer functioneerde maar dat bleek wanneer ik de tuner met de app bedien dat het geluid dan weg valt en het niet meer doet. Via de bijgeleverde afstandsbediening de tuner weer bediend en in eens weer geluid.
Soms spontaan om andere redenen de receiver moeten resetten om deze weer werkend te krijgen. En onlangs ging de receiver in eens niet meer aan en moest de stekker uit de wcd en er weer in om deze weer werkend te krijgen.
Dat voor een receiver van amper 1 jaar oud.

franky1964 11-03-2016

Ik heb deze K-receiver nu ruim een jaar, alleen maar ellende mee, steeds geen beeld via de HDMI, moet hem dan loskoppelen van de netspanning, dan weer aanzetten, dan werkt het weer tot ik omschakel naar een andere HDMI input. Ook de app wil vaak niet connecten, ben HELEMAAL klaar met Pioneer, voor bij de volgende keer een echte versterker als ik deze uit het raam heb gegooid, een Denon ofzo. Dit kan gewoon echt niet dat een product zo slecht functioneert!

DanielJanssen 10-01-2015

Geluid:

Erg fijn en helder geluid, duidelijk verschil met mijn vorige. Veel mogelijkheden om het geluid automatisch in te stellen... zodat het geluid aangepast word aan de kamer waar het zen werk gaat doen... klinkt stukken beter als handmatig instellen.
5.1 klinkt erg goed en hij heeft duidelijk de controle over het geluid en waar dit dit wilt afspelen.

Mogelijkheden:

De receiver dit bomvol mogelijkheden, wat natuurlijk een voordeel kan zijn als je hier mee om kan gaan, maar als je dit niet lukt kan het vervelend zijn om alles in te stellen... Vergeet niet dat je ook webbased met een wizard het apparaat kan instellen... dit scheelt een hele berg moeite. Ook ik kwam hier achteraf achter.

Gebruiksgemak.

Met de Pioneer AV5 app kan je het volledige apparaat bedienen, dit is duidelijk overzichtelijk en erg fijn in gedeeld... je kan voor expert modes kiezen waarmee je dan ook geluid elke optie en mogelijkheid tot je beschikking hebt... HEERLIJK!!

Vormgeving.

Tja... bij mij staat deze achter een deurtje in een kast, maar vormgeving vind ik prima, maar zeker niet zoals ONKYO of Marantz dat kan.

Duurzaamheid.

Kan ik eigenlijk niks over roepen, heb het apparaat pas een een maand... dus zijn duurzaamheid is nog niet aangesproken.

Conclusie.

Geweldig apparaat, helemaal voor het geld die je ervoor moet betalen. Geluid is vergelijkbaar met de duurdere series en de Pioneer app maakt het aansturen van de receiver een puileschil!

Toine.S 19-11-2014
Geschreven voor: Pioneer VSX-924-K

Nooit aan beginnen aan deze receivers van pioneer. Geven na een bepaalde tijd een meldcode UE22 waarna ook het geluid helemaal of met tussenpozen wegvalt. Schijnt een updatefout te zijn, aldus Pioneer.
Als je googled op deze meldcode in combinatie met Pioneer Vsx kom je tal van klachten tegen en allerlei oplossingen die het probleem niet oplossen. Het is dus geen probleem van een enkel apparaat maar van hele series. Pioneer geeft als oplossing resetten naar fabrieksinstellingen maar ook dat lost niets op. Het is onbegrijpelijk dat Pionier er zich zo van af maakt en dit spul in de markt blijft zetten.
Kortom kijk even naar een receiver van een ander merk.

FrankH 17-01-2016

Als Pioneer zo netjes is geweest om het probleem op te lossen (het lijkt me dat garantie daarvoor is uitgevonden), is het misschien ook wel zo netjes om de beoordeling aan te passen.

Ik wil namelijk weten of dit een goede receiver is (ben dat voor familie aan het uitzoeken), en deze viel eruit toen ik op score ging filteren.

pauldejong30 24-11-2014

Beste Toine,
Vervelend dat je dit zo ervaart. Het probleem is niet enkel voorbehouden aan de Pioneer receiver. Het is de combinatie van apparaten die dit naar voren brengt.

Belangrijkste, is het probleem nu opgelost? of kunnen we je nog ergens mee van dienst zijn.

ik verneem graag.

mvg

Paul de Jong

Toine.S 25-11-2014

Beste Pioneer,

Het probleem is nog niet opgelost dat blijkt ook uit mijn review. Ik zit dus nu met een onbruikbaar apparaat. En helaas ben ik niet de enige zoals blijkt uit de vele reacties op internet. Ik begrijp niet wat u bedoelt met "Het is de combinatie van apparaten die dit naar voren brengt". Ik mag de receiver toch wel aansluiten op mijn boxen. Of verwacht u dat ik mijn oor op het apparaat leg?
De oorzaak zit 'm volgens uw bedrijf in de foutieve update zo werd mij door een van uw medewerkers gemaild. Het gevolg is dus dat honderden en misschien wel duizenden van uw klanten met dit probleem zitten. Een beetje bedrijf lost zelf de door hen veroorzaakte problemen op. Een IT-bedrijf lost dit op met een nieuwe update en in autobranches kennen ze terugroepacties.
En wat doet Pioneer: de klant verwijzen naar een duur herstelbedrijf. Misschien in de hoop dat een nieuwe receiver wordt aangeschaft. Mogelijk wel,maar zeker geen Pioneer meer.

Of u mij kunt helpen? U kent het probleem.U kunt mij helpen met oplossingen die mij geen geld kosten. De vervuiler betaalt!

Toine

Toine.S 18-01-2016

Beste Frank, review is niet aan te passen noch te verwijderen. Ik heb netjes gemeld dat Pioneer de zaak heeft opgelost. Helaas bleek het tunergedeelte na reparatie niet meer te functioneren. Alleen nog via internet radio-ontvangst. Heb dit zo maar gelaten omdat ik geen zin had het apparaat opnieuw ter reparatie in te sturen. Mijn ervaring is dus niet positief. Daarmee zul je het moeten doen.

Toine.S 17-12-2014

Pioneer heeft mijn probleem alsnog heel netjes opgelost. Op 12 december kreeg ik namelijk bericht dat Pioneer heeft besloten de kosten van herstel ad €280 voor haar rekening te nemen. Dus uiteindelijk toch nog de service die je van een bedrijf als Pioneer mag verwachten. Met dank aan Paul de Jong van Pioneer.

pauldejong30 01-12-2014

Beste Toine,
dank je wel voor je reactie. Ik snap dat je gefrustreerd ben als een apparaat niet aan de verwachtingen voldoet, echter, ik probeer te helpen en hoop dat je hier open voor staat.

Kan niets beloven maar als je mij de kans wilt geven om het allemaal nog eens te bekijken kan je mailen naar info@pioneer.nl
Vraag dan even of ze de mail doorsturen naar Paul de Jong. Vermeld daarbij even het serie nummer, model, aankoop datum exat probleem vermelding etc.

Hopende je hier voldoende mee te hebben geinformeerd.

mvg

franky1964 15-12-2014

Ook hier veel problemen met deze receiver, heb een duurdere Pioneer weggedaan i.v.m. het formaat en toen deze gekocht, alleen maar ge-emmer met de hdmi, steeds geen beeld, enige wat helpt is de netspanning eraf (stekker uit stopcontact) en weer aanzetten, dit steeds weer doen als ik switch van ingang. Ook hier wil Pioneer niet helpen, vraag maar bij de leverancier zeggen ze vrolijk.

Erg jammer dit.

Brains46 27-10-2014
Geschreven voor: Pioneer VSX-924-K

Prima versterker zeker voor prijs van €445,00. Erg veel instel mogelijkheden. Wat ik slecht vind is dat je eerst de handleiding ( ongeveer 100 blz) moet doorspitten voordat je de tweede hdmi uitgang aan de praat krijgt. Voor 4k is een Engelstalig A4 bijgevoegd. Heb je een tv die geen 3D aankan en een beamer die dat wel kan en je hebt beiden aanstaan, dan geeft versterker in beide gevallen aan dat het uitput apparaat geen 3D ondersteunt. Je moet het niet 3D apparaat dan uitzetten. Staat niet in handleiding en is erg verwarrend zeker als hij het de ene keer wel doet ( als tv uit staat)en de andere keer niet ( als tv aanstaat). Ik koop die versterker voor 4k, 3D en tweede hdmi uitgang, en daar kan meer aandacht aan besteed worden. Verder prima . Aansturen via i pad is prima. Hij leest erg snel van USB stick, blue tooth is prima. Na uitpluizerij ben ik erg tevreden

Brains46 26-02-2015

Beste Paul. Plotseling speelt hij geen muziek meer af via USB en doet WiFi het niet meer ( fout B27113), dus geen internetradio en geen aansturing via i phone en iPad. Bij software upgrade meldt hij netwerkfout, en dat doet hij dus ook niet. Erg irritant want ik wil muziek horen en geen internetcursus voor gevorderden volgen. Heb internetspecialist hier naar laten kijken en die geeft aan dat het probleem bij de pioneer 924 vsx ligt. Wat nu? Las op internet dat hij niet graag zou hebben als je via i phone en i pad aanstuurt?

pauldejong30 24-11-2014

Beste Brains,

fijn om te horen dat je tevreden bent over het apparaat. Idd wat vervelend dat de handleidingen zo dik zijn en de instellingen uitgebreid.

Ik begrijp uit je reactie dat alles nu werkt. Mocht dit niet zo zijn dan verneem ik graag.

veel kijk en luister plezier

Paul de Jong